Strandvissen garnalenvissen piervissen

Vangstbericht plaatsen

Geplaatst door : PIeter V Op : 2024-03-09

8 feb 2024 strand IJmuiden laagwater om 0900 uur aas rauwe garnalen ongepeld. Vangst 6 x bot op maat mee naar huis voor in de pan 12.30 ingepakt en naar huis ivm met hoogwater en 6 vissen was een prima vangst om me thuis te komen.

Geplaatst door : Gerard Bloetjes Op : 2023-12-13

op de pier gestaan met ze 2 e ongeveer 40 wijting s gevangen klein spul en 1 grote bot was een mooie dag

Geplaatst door : Kees Op : 2023-10-17

2 mooie sliptong e n een kilo grote garnalen tussen het vuil uit weten te rapen. Dat was weer een mooie middag.

Geplaatst door : Bas de jong Op : 2023-02-13

zaterdag wandelpier scheveningen van 08:00 tot 14:00 samen met mn maat Eerste worpen hadden we totaal 3 scharren Daarna helemaal niks meer niet een een tikje op de toppen.

Geplaatst door : Erwin Op : 2022-10-29

Vandaag vanaf het strand bij Ijmuiden gevist. En 2x een bot gevangen bij laagwater.

Geplaatst door : Dirk van Kekem Op : 2022-10-08

Woensdag gevist in de geulhaven , winderige dag, 12.00 hoog water maar leuk (kleine vis) gevangen. Een zeebaarsje ,en 3 botten en een steenbolk .

Geplaatst door : Jimsko Op : 2022-06-19

Vandaag bij Zoutelande gevist en een dolfijntje gespot! Geen visje gevangen

Geplaatst door : Joost Op : 2022-05-08

Vandaag in Zoutelande gevist bij strandpaviljoen bluff. Eerst helemaal niets, dan op het eind bij de laatste keer binnendraaien een piepklein scharretje.

Geplaatst door : Piet Geijteman Op : 2022-01-25

25-01-2022 vandaag en gisteren gevist met een man of 4 bijde dagen waren bijna hetzelfde qua vangsten veel kleine schar af en toe een botje en wijting.het weer was super geen wind en helemaal geen VUIL vergeleken van afgelopen zaterdag was het niet te doen. Al met al waren het weer 2 mooie visdagen echt staan te genieten op naar de volgende visdagen en visvangsten, Mvg piet

Geplaatst door : Piet Geijteman Op : 2021-12-22

22-12-2021…gisteren weer gevist pieren gehaald en om half 10 op strand was nog vrij fris we stonden met 3 man met afgaand tij was wel wat vuil maar niet om te stoppen.al gauw kwam de eerste wijting voor de dag maar niet aan de maat.rond half1 was het laag water met opkomend tij gingen we steeds meer vuil krijgen maar omdat het heerlijk weer was met het zonnetje erbij zijn we toch blijven staan aan eind hadden we toch nog mooie vangsten er zat ook nog een koolvisje bij van rond de 35cm het was meer wijting ook een enkele schar en wat bot dat was het dan weer …..op naar de volgende vis dan….gr piet

Geplaatst door : Piet geijteman Op : 2021-12-15

14-12 2021..weer eens gevist ter hoogte van het strandpaviljoen het strand. 9uur pieren gehaald bij stekje aan gekomen op strand met vismaat Jan al gauw kwamen er nog wat vismaten bij stonden met 6man.al gauw kwam de eerste botten aan land mooie dikke botten en gelukkig geen vuil ja ietsje maar dat man geen naam hebben.na van loop van tijd kwamen er op mooie maatse zeebaarzen voor de dag al met al was het een mooie visserij.alleen wanneer dat het zo motregende maar de paraplu erbij was het goed te doen nou op naar de volgende visdag ik zou zeggen allemaal de groetjes en fijne kerstdagen en een goed uiteinde…gr Piet

Geplaatst door : Piet Geijteman Op : 2021-11-24

24-11-2021.vandaag weer gevist me vismaat en ik rond half 10 aangekomen op strand ter hoogte van het centrum 1 hengel opgetuigd om te kijken of er geen vuil was hiep hiep hoera geen vuil al snel kwam de eerste wijting voor de dag en dat ging lekker door zo we viste met pieren..zoute pieren wat zagers. We hadden in totaal rond de 60 wijtingkjes daar van een lekker zootje voor de pan..een verschil met gisteren toen was het een brok ellende met het vuil…al met al weer een fijne visdag en heerlijk staan te genieten.nou ik zou zeggen tot de volgende vangstbericht Mvg piet

Geplaatst door : Evert Bosman Op : 2021-11-21

Vandaag laatste strandwedstrijd van de ZVZ Zandvoort. Veel wind, veel vuil, veel stroming. Weinig vis. 15 man, 30 hengels, 9 uur de start en het lood vloog te water om een halve minuut later weer op strand te liggen met meters mos op de lijn. Viel niet te vissen het eerste uur. Daarna werd het stilaan beter echter er werd 4 visjes gevangen waar een bot van 28 de grootste was , baarsjes van 22, botje van 12 en een grietje van 7. Op naar t nieuwe jaar.

Geplaatst door : Piet geijteman Op : 2021-11-16

16-11-2021…. Vandaag weer gevist voor het centrum van Katwijk.pieren opgehaald bij Stekje en op naar strand.daar aangekomen laagwater vismaten kwamen iets later hengel opgetuigd en richting horizon gegooid na eenparig minuten de eerste schar me andere maten stonden ook al die haalde er ook al schar uit er werd over en weer lekker gevangen.met hoog water was het meest bot ook nog wat wijting.jammer dat het zo dik grijs en vochtig was maar dat was geen hinder over het algemeen hadden we de man toch 16-18 vissen dus ik kan weer bakken.nou ik zou zeggen tot de volgende vangstbericht……..Mvg Piet

Geplaatst door : Piet Geijteman Op : 2021-11-12

12-11-2021..gisteren toch weer met goede moed gaan vissen.had nog 40 piertjes over van de vorige keer kwam op strand bij de krb zuid.schrok van het vuil wat daar lag maar toch een hengel opgetuigd door de zwin naar de bank gelopen was afgaand tij 140gr weggegooid 2haken10 min gewacht in gehaald 1 mooie bot en GEEN vuil.half11 kwam me vismaat Wim met ons tweeën heerlijk gestaan en lekker gevangen de man 11-12 vissen wijting..een mooie schar..en wat botjes.laats pakte we wat vuil in het golfslag maar dat mocht de pret niet drukken hopen dat het zo blijft dan is het goed te doen qua vissen…. Mvg Piet

Geplaatst door : Piet Geijteman Op : 2021-11-10

10-11-2021.gisteren gevist ter hoogte van het centrum met vismaat Wim.begonnen met afgaand tij tot opkomend tij.last van weer veel vuil om moedeloos van re worden vangsten waren niet wild een paar botjes en een enkele kleine zeebaars.nog pieren over en kijken of het de volgende keer weer beter gaat qua vuil.ik zou zeggen tot de volgende vangstbericht Mvg Piet

Geplaatst door : Evert Bosman, Zandvoort. Op : 2021-11-04

Goedendag, zie weinig tot geen berichten over de garnalvisserij uit het Kattukse terwijl er toch veel op gevist wordt. Gisterochtend om 9 uur op strand, bokje klaar gemaakt en t water in. Zat nog een aardige slag in t water maar t was wel mooi dik. Er zat garnal zat, mooi groot ook. Ook veel vuil in de vorm van bloem, zeven lukte niet dus alles uitzoeken. Resultaat, ruim 2 kilo alleen groot.

Geplaatst door : Piet geijteman Op : 2021-11-03

2-11-2021.weer gevist voor het centrum we stonden met 4 man. Qua vuil veel het gelukkig mee af en toe wat balhaar maar dat mocht geen naam hebben.er werd goed gevangen vooral smiddags met afgaandtij kregen we het even druk.jammer dat de regen de spelbreker was maar dat mocht de pret niet drukken we hadden in totaal met ons vieren tussen de 40a50 baarzen maar alleen onder de 40 cm.en ook nog een paar botten kwamen eruit al met al een fijne visdag ondanks de regen een super visserij .nou ik zou zeggen tot de volgende vangstbericht Mvg.Piet

Geplaatst door : Piet Geijteman Op : 2021-10-28

28-10-2021 vandaag gevist in IJmuiden met me vismaat Jan.voor de sluis ter hoogte van het loodskantoor.lekker gevangen in totaal 50a60 kleine wijting.een paar kleine zeebaarsjes.en wat kleine schar wat heerlijk om weer eens te vissen zonder vuil op de lijn.het was gewoon een zomersedag.en genieten van de schepen die voorbij kwamen.nou ik zou zeggen tot de volgende vangstbericht Mvg Piet

Geplaatst door : Piet Geijteman Op : 2021-10-26

26 oktober 2021. Vandaag weer gevist met me vismaat Jan. Nou gevist laat ik zeggen geprobeerd te vissen 10 uur op strand hengel klaargemaakt en richting de horizon gegooid kon na een minuut weer inhalen lijnen helemaal vol met vuil en haar,Paar keer geprobeerd niet te doen boel ingepakt en naar huis, 12uur weer naar strand water was lekker gezakt maar niets veranderd paar worpen gedaan was niet te doen….hopen dat het de volgende keer beter gaat qua vuil .tot de volgende vangstbericht Mvg Piet

Geplaatst door : Willem Bruin Op : 2021-10-18

Vanmorgen gevist met twee hengels met over gebleven pieren van de wedstrijd van zaterdag op ons mooie strand van Katwijk, begonnen om 9.40 mooie branding om het lage tij ,algauw 2 baarsjes van 35 cm gevangen helemaal geen plukwier aanwezig ,s,middags met opkomend water tijdelijk veel plukwier en nog maar 1 grootte bot gevangen 3.30 uur gestopt.

Geplaatst door : Piet Geijteman Op : 2021-10-18

18-10-2021.gevist van 9.30 uur tot 15.00 uur. Ik en me vismaat Jan in de ochtend uren veel vuil overgegaan op 1hengel was te doen.we zagen niet veel leven op de top na hoog water ging er een beetje leven komen maar niet moet zeggen hip hip hoera de vangst was ik 3 botten 1wijting en 1 Baarsjes vandaag van 32 cm..Jan 3 botten en een klein baarsje . Alles zwemt weer vrolijk rond dit was onze visdag tot de volgende vangstbericht Mvg Piet

Geplaatst door : Piet Geijteman Op : 2021-10-14

14-10-2021 weer gevist gisteren pieren gehaald bij Stekje en om 8.30 uur op strand mooie branding voor de baars.afgaand tij nog wat vuil (roosjes) na 10min haken leeg veel last van krabben.half 11 kwam me vismaat Jan we pakken wat mooie botten maar geen baars te bespeuren al met al toch een fijne visdag .Jan 6 botten ik had er 9 met 4 keer een krab.ik zou zeggen tot de volgende vangstbericht ….GR..Piet

Geplaatst door : Piet Geijteman Op : 2021-10-08

8 oktober 2021. Om 8 uur naar strand gegaan pot dik van de mist geen 30 meter zicht. Hengels opgetuigd en weggegooid eerst een bakje gedaan.zag uit me oog hoek een paar tikjes en ja hoor een bot de zon kwam lekker door was genieten.in totaal 9 botten 1 van 37 en 1 van 39 cm en een schar en niet te vergeten ook nog een meeuw in de lijn .dit was mijn visdag..Mvg Piet